Héjában sült burgonya joghurtos öntettel

Kedves Olvasónk, egy olyan végtelenül egyszerű receptet ajánlunk figyelmükbe, amit mind a fogyókúrázók, mind a vegetáriánusok bátran fogyaszthatnak, mégpedig egy teljes értékű, finom ebédként, vagy akár egy könnyű vacsorára is tökéletes. Nem kell félni attól, hogy a burgonya hizlal, hiszen teljesen zsírmenetesen készítjük a Főzőkészülékben, a krumpli héja pedig telis-tele van rostanyagokkal. Egy salátakeverék tökéletes körete lehet ennek a receptnek.

Hozzávalók 4 személyre:

  • 8 db közepes méretű burgonya
  • só, bors

A joghurtos öntethez:

  • 4 dl natúr joghurt (vagy natúr kókusz joghurt)
  • fél citrom leve
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • apróra vágott snidling
  • só, bors, római kömény

A burgonya előkészítése:

Mossuk meg nagyon alaposan a burgonyát, sózzuk, borsozzuk, hogy a héja is ízletes legyen. Még nedvesen csomagoljuk be egyesével alufóliába.

Sütés a Légkeveréses Halogén Főzőkészülékben:

A becsomagolt burgonyákat tegyük a Főzőkészülék felső rácsára, ha többet szeretnénk készíteni, használhatjuk az alsó és a felső rácsot is. Állítsuk a készüléket 200 fokra, az időzítőt 40 percre. Amikor a csilingelő hang megszólal, vegyük ki a vajpuha burgonyát.

A joghurtos öntet elkészítése:

Keverjük a natúr joghurtba a citromot, a fűszereket, a végén szórjuk meg a snidlinget. Figyeljünk a római köményre, nagyon markáns az íze, csak keveset használjunk belőle.

EXTRA TIPP:

A burgonya kiváló rostforrás, ami segíti az emésztést, hozzájárul az egészséges bélflóra kialakulásához. A „fogyásért felelős“ bélbaktériumok fő tápanyagai a rostok,  így ha zsír nélkül és héjastól fogyasztjuk, kifejezetten egészséges. A héja megvédi a sütés során a krumpliban található vitaminokat, ásványi anyagokat (C-vitamin, B-vitaminok, kálium, magnézium, vas), ezért is különösen egészséges. Kalóriatartalma alacsony (100 g  77 kcal), miközben laktat, könnyen telítődünk vele. Nem érdemes kihagyni fogyókúrázóknak sem.

Leave a Reply

%d bloggers like this: